Verken Fugl eller Fisk

18. november - 26. november 2017

Sandefjord DKS

Verken Fugl eller Fisk

Vi ønsker deg velkommen til DKS-utstillingen «Verken Fugl eller Fisk» på Sandefjord Kunstforening lørdag 18. november kl 14.00. Utstillingen åpnes av Janne Lepperød, formidlingskonsulent fra Kunst i skolen. Susanne Lykke Skarsbakk fra Sandefjord kulturskole står for det musikalske innslaget. Produsent for turnéen og utstillingen «Verken Fugl eller Fisk» er Den kulturelle skolesekken i Sandefjord.

Arbeidene henger til søndag 26. november, og er åpen hverdager fra kl 09.00 – 16.00. I helgene mellom kl 12.00 og 16.00.

På utstillingen vil du se arbeider fra 800 elever fra Sandefjordskolen. Her er fargerike fugler og fisker laget av havplast som er samlet på norske og utenlandske strender. Du vil også møte tankevekkende installasjoner, tekster, lysbilder og filmer – og du vil kunne prøve deg som søppelkunstner på interaktive stasjoner i utstillingen.

Men ikke minst – her kan du kjøpe ferdig innrammet elevkunst til støtte for årets TV-aksjon. Overskuddet vårt går til Unicef som hjelper barn i 3. verden med skolegang. Uten kunnskap er vi sjanseløse i kampen mot det plastmonsteret som er i ferd med å kvele havet.

Vel møtt til en vakker, vital og viktig utstilling!

Du kan lese mer om produksjonen her:
Verken Fugl eller Fisk / Sandefjord DKS

Følg prosessen og utstilingen på sosiale medier: