FEM NOMINERTE KUNSTNERE TIL SANDEFJORD KUNSTFORENINGS KUNSTPRIS 2025

Sandefjord Kunstforening har gleden av å presentere de fem nominerte til Kunstprisen 2025:

ASSATA team, Melanie Kitti, Damla Kilickiran, Mohamed Mohamed og Jessica Williams.

De nominerte ble offentliggjort på åpningen av Lesia Vasylchenkos utstilling Punishment of Endlessness, 23. mars kl 14:00.

De fem nominerte inviteres til en gruppeutstilling i mars neste år. Med en god samarbeidspartner har Sandefjord Kunstforening fått muligheten til å dele ut en kunstpris på kroner 250.000  til vinneren våren 2025. Prisvinneren får i tillegg en separatutstilling våren 2026. Prisen deles ut hvert andre år.

Juryen for Sandefjord Kunstforenings Kunstpris 2025 består av: Antonio Cataldo, kunstnerisk leder ved Fotogalleriet i Oslo,  kunstner Marianne Heier, Mats Stjernstedt, direktør ved Malmö Konsthall og nestleder og kunstner Linn Horntvedt fra Sandefjord Kunstforening.

Daglig leder i Sandefjord Kunstforening , Kari Berge, koordinerer og leder prosessen og har ansvaret for kunstprisutstillingene.

Det er en godt forankret, lokal aktør som står bak sponsoratet av selve prispengene; Odd Gleditsch AS.

Kunstforeningens formål er å støtte og stimulere unge talenter, og gi framtidens kunstnergenerasjon utviklingsmuligheter. Sandefjord Kunstforening håper kunstprisen vil være et viktig springbrett både for kunstnere og for publikum. Prisen deles ut hvert andre år.

Vi gratulerer de nominerte!