Vi står på sammenraste hull

25. juni - 21. august 2022

Sverre Malling, Ann Iren Buan, Sverre Gullesen

Vi står på sammenraste hull

Utstillingen Vi står på sammenraste hull ble åpnet lørdag 25. juni kl 14:00 av kunstkriker og skribent Line Ulekleiv. Utstillingen står til 21. august.

Utdrag fra Line Ulekleivs utstillingstekst:

De tre kunstnerne som viser sine arbeider sammen på Sandefjord Kunstforenings sommerutstilling – Sverre Malling, Sverre Gullesen og Ann Iren Buan – utgjør i utgangspunktet en uforutsett trio. Likevel har de noen kryssende spor som her synliggjøres på forfriskende vis. Tegning og skulptur; kull, pigment, gips og betong – det er et spenn i uttrykkene som utgår fra håndverket, til tider ekstremt manuelt. En underliggende interesse for brutte grenser og pågående forfall preger alle tre. Innfløkte paradokser prentes inn i selve materialet, langt inne i stoffet. Kunstverkets konstruksjon er per definisjon oppbyggelig, i den forstand at noe nytt kommer inn i verden. Et materiale er gitt en form, aktivt bygget over tid. Samtidig er forgjengeligheten synliggjort i motiv og materiale – i form av en rebus, som rester eller sårflate.

Se hele teksten «Støv om sommeren» av Line Ulekleiv her: http://sandefjordkunstforening.no/wp-content/uploads/2022/08/Line-Ulekleivs-utstillingstekst.pdf